Horecagelegenheden starten weer met bezoekersregistratie


Even leek het verleden tijd, maar vooral cafés en restaurants moeten weer starten met het registreren van gasten. Dat is afgelopen donderdag tijdens de persconferentie door de overheid toegelicht. Omdat we veel actief zijn in de horeca, besteden we in dit nieuwsbericht hier extra aandacht aan.


Na de diverse versoepelingen blijkt dat steeds meer mensen corona krijgen. De besmettingen nemen dus toe. De overheid heeft daarom extra maatregelen aangekondigd. Zo moeten gasten nog steeds een zitplaats (aan tafel of aan de bar) toegewezen krijgen (placeren) en gezondheidsvragen beantwoorden. Daarnaast moet worden bijgehouden wie een horecagelegenheid bezoekt, zodat de GGD deze gegevens kan opvragen. Met deze gegevens kan de GGD bron- en contactonderzoek doen.


In de noodverordening (versie 10 augustus 2020) staat dat bezoekers hun contactgegevens beschikbaar moeten stellen en toestemming moeten geven om deze gegevens over te dragen aan de GGD. De volledige naam, datum, aankomsttijd en placering van het bezoek moet worden vastgelegd, alsmede een e-mailadres en een telefoonnummer. Tot slot moet de gegeven toestemming ook worden geregistreerd. De geregistreerde gegevens moeten vervolgens twee weken bewaard blijven, daarna moeten ze worden vernietigd.


Om horecaondernemers te helpen, hebben wij een simpel formulier hiervoor ontworpen. Dit formulier is hieronder gratis te downloaden, net zoals de meest actuele noodverordening. Het formulier bevat zelfs extra kolommen, om nog uitgebreider gegevens te registreren. Wij hopen mensen snel gewend zullen raken aan deze nieuwe maatregelen en we toch kunnen genieten van een plezierige zomer.


Registratie bezoekers horeca
.pdf
Download PDF • 11KB


Noodverordening COVID-19
.pdf
Download PDF • 1.57MB





61 keer bekeken

Persoonlijk, transparant en betrouwbaar