
Veel winkeliers hebben de afgelopen tijd maatregelen genomen om hun deuren open te kunnen houden. Daarbij is het voor hen belangrijk om ervoor te zorgen dat er niet teveel klanten tegelijkertijd in de winkel aanwezig zijn. Op regelmatige basis helpen wij daarbij en is het goed om te merken dat winkeliers en klanten steeds meer gewend raken aan de nieuwe situatie.
Nog niet zo lang geleden adviseerden wij Meubelplein Ekkersrijt over de aanpak om klanten te reguleren en te sturen. Alleen toegangscontrole bij de winkels in het genoemde meubelplein is niet voldoende en daarom hebben wij aanvullende maatregelen voorgesteld die erg goed uitgepakt hebben.
We hebben het winkelend publiek geholpen door ze te wijzen om de anderhalve meter afstand, waarbij sommige onze aanwijzingen ook echt nodig hadden. Daarnaast hebben we maatregelen genomen bij de in- en uitgangen om ervoor te zorgen dat er niet teveel mensen tegelijkertijd in het meubelplein de winkels konden bezoeken. Er was veel begrip voor de situatie, een enkeling vond het vervelend alleen via de hoofdingang het gebied te kunnen betreden.

Het is goed om te zien dat Meubelplein Ekkersrijt de overheidsmaatregelen serieus neemt en deze wil opvolgen voor haar winkeliers en haar klanten. Wij waren zelf enigszins verbaasd hoe snel mensen zich konden aanpassen aan deze situatie en merkten dat mensen zich over het algemeen goed hielden aan alle richtlijnen. We hebben dan ook nauwelijks bezoekersstromen moeten stoppen. Sinds onze aanwezigheid is de aanloop dus beheersbaar en kunnen we de controle tot een minimum beperken. Complimenten dus voor winkeliers en klanten!